dr Katarzyna Sobańska-Helman

Interim manager, founder i wspólnik zarządzający SH Management

Wysokiej klasy manager specjalizujący się w tworzenia wartości biznesowej, modelowaniu i reorganizacji biznesu. Posiada bogate, ponad 20-sto letnie doświadczenie zdobyte na poziomie top executive, m.in. jako CEO, dyrektor generalny i dyrektor zarządzający, zarówno w spółkach z kapitałem zagranicznym, na stanowiskach obejmujących zarządzanie całością  działalności, jak i spółkach rodzinnych.

Dzięki różnym doświadczeniom patrzy na firmę jako całość, ze wszystkimi aspektami jej funkcjonowania. Rozumie zależności między procesami wewnętrznymi przedsiębiorstwa oraz identyfikuje i minimalizuje ryzyka biznesowe. Rozwiązuje problemy spółek i ich właścicieli  i chroni przed popełnianiem błędów w biznesie.

Jej największą pasją jest żeglarstwo i szybowce.

Doświadczenie

Doświadczenie zawodowe uzupełniają studia wyższe z zakresu ekonomii, finansów i prawa. Doktorat z ekonomii na temat inwestycji private equity uzyskała w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest również magistrem prawa i absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego oraz magistrem kierunku Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej. Formalnym potwierdzeniem jej umiejętności managerskich jest Certyfikat Interim Management.

 

  • Projektuje i wdraża kompleksowe plany wzrostu spółek – tworzy przewagi konkurencyjne, budując potencjał, by w konsekwencji zwiększyć przychody, marżowości oraz rentowności kapitału.
  • Specjalizuje się w skalowaniu biznesu i katalizacji rozwoju m.in. poprzez alianse strategiczne i partnerstwa biznesowe.
  • Wspiera procesy sukcesyjne w firmach rodzinnych, tworząc międzygeneracyjne strategie rozwoju.
  • Świadczy usługę czasowego outsourcingu zarządzania (interim management), przejmując zarządzanie przedsiębiorstwem w celu realizacji konkretnego projektu bądź grupy projektów
  • Świadczy usługę shadow management wspierając, szkoląc i rozwijając kadrę managerską spółki „z drugiego planu”
  • Jest strategiem biznesowym specjalizującym się we wzroście biznesu i reorganizacji przedsiębiorstw
  • Strukturyzuje produkt/ usługę i komunikację spółki z rynkiem tworząc modele biznesowe, które skutecznie penetrują rynek i istotnie bardziej wykorzystują potencjał spółki.
  • Jest architektem transformacji cyfrowej biznesu poprzez budowanie kanałów cyfrowych, polepszenie doświadczeń klientów i automatyzację procesów.
  • Przygotowuje spółki do procesu M&A: zwiększa wartość spółek i ich wiarygodność w oczach inwestorów profesjonalizując sposób zarządzania, konkretne inicjatywy i przejrzyste wyartykułowanie kluczowych elementów wartości opartych na wynikach.
  • Rozwija kompetencje i umiejętności managerów, dzieli się wiedzą i doświadczeniem poprzez doradztwo i wsparcie w ramach Shadow Management.