- Zbycie udziałów w sp. z o.o. - o czym należy pamiętać? - radca prawny Luiza Kwaśnicka
- Zbliżają się zmiany w przepisach dotyczące pracowników | radca prawny Patrycja Dados
- FUNDACJA RODZINNA | Nowy termin wejścia w życie ustawy - w oczekiwaniu...
- Jak wybrać optymalną podatkowo formę prowadzenia biznesu? | Warsztat podczas VI Kongresy Rady Podatkowej
- Polski Ład. Jak wprowadzone zmiany wpłynęły na przedsiębiorców. Panel dyskusyjny podczas VI Kongresu Rady Podatkowej.
- Zmiany w przepisach o zatorach płatniczych | dr Rafał Trzeciakowski - Magazyn Poligrafika

Zbudowanie wielopokoleniowych firm rodzinnych jest celem polskich firm powstałych w ostatnich 30 latach i rozwijających się pomimo wpływu pandemii na gospodarkę. Właściciele polskich biznesów rodzinnych często zastanawiają się Czy? Jak? Kiedy? wdrożyć młode pokolenie do pracy w firmie rodzinnej? Młode pokolenia zadają sobie te same pytania, ale z innej perspektywy.
Kiedy już właściciele i ich sukcesorzy są świadomi istniejącego wyzwania jakim jest proces sukcesji, warto, aby zadali sobie pytanie wspólne: wojna czy inspiracja?
Zagadnienia, które podejmowane są w ramach tego pytania dotykają obszarów psychologii sukcesji i kwestii prawnych sukcesji. Wiedza o nich może być podstawą do wsparcia firm rodzinnych w przeprowadzeniu skutecznego procesu sukcesji.
Wspólnie z Inicjatywą Firm Rodzinnych oraz Izabelą Kielczyk - naszym Partnerem w obszarze psychologii sukcesji i biznesu, zapraszamy na webinarium:
„Sukcesja w firmie rodzinnej –Wielopokoleniowość to wojna czy inspiracja?”, które odbędzie się w środę 28 kwietnia 2021 roku w godz. 11:00. Wydarzenie poprowadzą: Izabela Kielczyk – psycholog biznesu, psychoterapeuta i trener ludzi biznesu oraz Piotr Grabowski (radca prawny, wspólnik zarządzający Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych sp.k.)
Link do rejestracji na wydarzenie
Agenda spotkania:
- Sukcesja wg. psychologii biznesu (Izabela Kielczyk)
- Wprowadzenie
- Dlaczego sukcesja na polskim rynku zwykle kończy się niepowodzeniem?
- Czym jest sukcesja dla Polaków a czym mogłaby być?
- Od czego zależy sukces sukcesji?
- Analiza problemu wielopokoleniowości w firmie:
- Porozumienie i wzajemne zrozumienie potrzeb i oczekiwań pokoleń
- Sztuka komunikacji pomiędzy pokoleniami w firmie
- Historia z życia wzięta – analiza przypadku – ocena psychologiczna sytuacji i możliwe rozwiązania z puntu widzenia:
- Rodziców
- Sukcesorów
- Analiza problemu wielopokoleniowości w firmie:
- Sukcesja w regulacjach prawnych (r.pr. Piotr Grabowski)
- Narzędzia prawne do realizacji formalnego zaangażowania członków rodziny
- Kapitał w majątku rodziny a tożsamość biznesowa sukcesora jako element dywersyfikacji działalności firmy
- Małoletni w strukturze firmy – jak zabezpieczyć firmę przed wejściem osób niepożądanych?
- Zabezpieczenie prawne przed ryzykami konfliktów w procesie sukcesji.
- Co gdy nie ma sukcesora?
- Zakończenie (Izabela Kielczyk)
- Podsumowanie:
- Nowoczesność a tradycja – zderzenie odmiennych wartości – wojna czy inspiracja?
- O czym jeszcze trzeba pomyśleć w procesie sukcesji? – psychologia i prawo. Temida i Psyche.
- Proces odpowiedniego przygotowania sukcesji
- Komunikacja wewnętrzna związana z sukcesją zarządu z pracownikami
- Komunikacja zewnętrzna firmy związana z sukcesją z kontrahentami i klientami
